Proiecte

Asociația Vis-a-Vis a fost înființată în anul 2013 în scopul promovării valorilor și contribuției la dezvoltarea comunitară prin proiecte artistice, culturale, educaționale, de consultanță, formare, coaching și mentoring.

Membrii fondatori ai asociației: Adriana Moca, Felicia Diaconu și Anca Dragomir realizează proiecte în parteneriat cu companii din mediul de afaceri, instituții publice de educație, cultură și artă, atât naționale cât și internaționale, alte organizații neguvernamentale.

https://www.facebook.com/asociatiavisavis/

I. Proiecte de promovare a culturii scrise

  1. Lecturi sonore – proiect realizat în parteneriat cu trei instituții de învățământ din România, și opt instituții de învățământ din Republica Moldova (Regiunea transnistreană, Autonomia Găgăuză – și din Ucraina, regiunea Cernăuți), Radio România Cultural, Facultatea de Litere a Universității București, Asociația Convergențe Europene, editurile Art, Nemira, Casa Radio, Biblioteca Metropolitană București (filiala Dimitrie Cantemir), librăria Cărturești & friends, Radio Cernăuți, Bookaholic.ro, o campanie de promovare a culturii scrise prin 50 de emisiuni audio cu fragmente din cărți semnate de autori români și străini, lecturi performative publice în biblioteci, librării, spitale, școli, conferințe dedicate scriitorilor contemporani (desfășurate la Facultatea de Litere din Universitatea București, moderate de conf. univ. dr. Cristina Bogdan) și o întâlnire cu elevii liceului teoretic “Mihai Eminescu” din Comrat, Republica Moldova, moderată de sociologul Raluca Răducanu. Echipa de proiect: Adriana Moca (realizator/interpret), Felicia Diaconu (manager proiect), Raluca Răducanu (sociolog & responsabil educațional Republica Moldova), Cristina Bogdan (conferențiar – prodecan Facultatea de Litere) Daniel Mihail Constantinescu (grafician), Rodica Tănase (editor sunet). Proiect cofinanțat AFCN în 2018. https://www.facebook.com/LecturiSonore/
  1. Audioteca Șeherezadei: proiect desfășurat în parteneriat cu Administrația Națională a Penitenciarelor (Ministerul de Justiție), Radio România Cultural și opt instituții de învățământ preuniversitar din județele Brăila, Olt, Piatra Neamț, Vaslui și București, cu o audiență de aproximativ 12.600 de persoane. 60 de emisiuni audio cu fragmente din cărți excepționale au putut fi auzite în penitenciare și școli, peste 300 de elevi au participat la atelierele de lectură performativă și creare de fanzine, peste 100 de participanți la lecturile performative din București. O parte din emisiuni și o serie de 10 interviuri cu scriitori contemporani pot fi ascultate pe pe www.audiotecaseherezadei.ro. Echipa de proiect: Adriana Moca (realizator, interpret, manager de proiect), Mihai Balabaș (muzică originală), George Petcu (actor), Ana-Maria Moldovan (actriță & fotograf), Alexandra Pandrea (artist vizual), Rodica Tănase (editor sunet), Nicu Ilie (web design), Cristina Rusiecki (critic de teatru), Cătălin D. Constantin (profesor, prodecan Facultatea de Litere). Proiect cofinanțat AFCN în 2017.

II. Proiecte de educație prin cultură

  1. Opțiunea Smart: proiect de educație vizuală prin care au fost realizate o serie de documentare cu telefonul mobil, prezentate pe platforma de e-learning, creată în acest scop www.atelieruldeimagine.ro și premiate în cadrul Galei de la Cinemateca Română. Proiectul s-a adresat tinerilor cu vârste cuprinse între 14 si 18 ani din București, prin organizarea si desfăşurarea a patru seturi de ateliere în: Liceul teoretic Ion Barbu (mentor Carme Lidia Vidu – regizor teatru, artist multimedia), Colegiul Național Octav Onicescu (mentor regizorul de film Daniel Sandu –„Un pas în urma serafimilor”), Colegiul Național Iulia Hașdeu (mentor Cătălin D. Constantin – antropolog), Colegiul Național Elena Cuza (mentor Alexandru Doru Spătaru – director de imagine, scenarist). Conţinutul educaţional al platformei a pornit de la ateliere, a căror desfăşurare a fost înregistrată și publicată pe aceasta, și a fost extinsă prin adăugarea unor tutoriale elaborate special de către echipa de proiect în parteneriat cu masteranzii Şcolii doctorale CESI „Spaţiu, Imagine, Text, Teritoriu”. Două evenimente corelate atelierelor s-au desfăşurat în Câmpina și Râmnicu Sărat cu implicarea a două licee locale. Evenimentele au inclus proiecţii ale filme produse în cadrul atelierelor, prezentarea autorilor lor și sesiuni de dezbateri/Q&A atât asupra tematicilor abordate, cât și asupra aspectelor tehnice ale procesului de producţie. Echipa de proiect: Adriana Moca (manager de proiect), Nicu Ilie (platforma e-learning), Daniel Sandu (regizor), Carmen Lidia Vidu (artist multimedia, regizor), Alexandru Doru Spătaru (director de imagine, scenarist), Cătălin D. Constantin (antropolog, profesor), Viorel Agheană (consilier psihoterapeut). Proiect cofinanțat AFCN în 2018. https://www.facebook.com/OptiuneaSmart/

III. Ateliere de lectură performativă și teatru pentru adolescenți:

1. La invitația Muzeului Municipiului București, Adriana Moca a susținut o serie de lecturi performative pentru copii și adolescenți, sub titlul “Lecturi sonore”avându-i ca invitați pe Florin Bican (scriitor, traducător), Florentina Hojbotă (editor carte Art), Florina Pârjol (asistent Facultatea de Litere, jurnalist cultural) și pe tânărul elev Andrei Dobrin (2017/2018) sau la Muzeul Frederic Storck și Cecilia Cuțescu-Storck, sub titlul “Memoriile unei case” (2018).

2. La invitația Ambasadei Republicii Liban și a Excelenței Sale, doamna Rana Mokaddem,

Adriana Moca a susținut două ateliere de lectură perfomativă în limba franceză și improvizație teatrală la Muzeul Hărților Vechi din București. (2014)

IV. Ateliere de arta actorului de film

1. EICAR – PARIS & TEO FILM MUNCHEN: într-un schimb de experiență cu școala de film și televiziune EICAR Paris, la invitația companiei de film Teo Film Munchen, Adriana Moca a susținut un atelier de arta actorului de film și improvizație pe teme date de studenții anului I și II regie film, sub coordonarea regizoarei de film de origine română, Alina Teodorescu (2015).

V. Proiecte de found-raising, comunicare și imagine

  1. În parteneriat cu editura Peter Pan Art, Asociația Vis-à-Vis a obținut o cofinanțare de la Ordinul Arhitecților din România, în vederea itinerării expoziției “Piețe din Europa și istoriilor lor”, în Spania (Universitatea din Salamanca), Turcia (Institutul Cultural Român Istanbul) și Grecia (localitățile aromâne din Munții Pindului). (2018)
  1. Asociația Vis-à-Vis a creat strategia de comunicare și imagine pentru proiectele editoriale și de fotografie: “Piața, loc simbolic al orașului”, “Orașe în rezumat”, ambele cofinanțate AFCN în 2016 și 2017.
  1. La invitația Școlii de Cosmetologie Apiestetic – România, Asociația Vis-a-Vis a susținut pentru cursantele școlii (femei în reconversie profesională) trei ateliere de comunicare prin tehnici teatrale. (2014/2015/2016).

VI. Organizare de conferințe pentru instituții publice

  1. În cadrul unui parteneriat artistic semnat cu Teatrul de Comedie în 2015 și FestCo ediția XIII, Asociația Vis-a-Vis a organizat evenimentul: „…. la clasa doamnei Sanda Manu” (o întâlnire a regizoarei și profesoarei de actorie Sanda Manu cu foștii studenți).
  2. Anul următor, în 2016, asociația a organizat o serie de trei conferințe, dedicate artiștilor: Andrei Șerban, Horațiu Mălăele și Alexandru Darie. Evenimentele au adunat peste 300 de participanți și s-au desfășurat sub egida Festivalului de Comedie Românească, FestCo, ediția XIV. Echipa de proiect: Anca Dragomir, Adriana Moca, Felicia Diaconu.

VII. Proiecte de responsabilitate culturală pentru mediul privat

  1. În parteneriat cu Laboratoarele Remedia, Asociația Vis-a-Vis a realizat proiectul audio „Mihai Eminescu – Poesii”, în interpretarea actorilor Alexandru Repan și Adriana Moca. (2015)
  2. În 2016 s-a adăugat proiectul audio „Brăila lui Fănuș”, în interpretarea actorului Alexandru Repan. Ambele CD-uri au fost distribuit cu titlu gratuit.

VIII. Proiecte caritabile

  1. Ora de naivitate” – spectacol de poezie și muzică în vederea strângerii de fonduri pentru operația micuței Irina Macarie. Asociația a susținut demersul prin implicarea artistică și de comunicare. În urma spectacolului s-au strâns 7.000 de lei, donați în aceeași zi mamei Irinei Macarie. (2015)

2. Voluntariat pentru proiectul „Ajungem mari”, prin care Adriana Moca a susținut o serie de 12 ateliere de lectură și teatru la Centrul de Zi Pinnochio (centru al Primăriei Sectorului 2). La ateliere au participat copiii centrului, cu vârste cuprinse între 8-14 ani care au deprins abilități de comunicare și exprimare.

IX. Proiecte culturale independente

  1. Proiectul audio “Cărțile Șeherezadei” inițiat și realizat de Adriana Moca pentru posturile de radio Smart FM, Radio România Cultural este o invitație la lectură într-o pastilă radio de cinci minute. https://www.facebook.com/CartileSeherezadei/