Sari la conținut

În povești – 2023

https://inpovesti.ro/

„În povești, nu te plictisești!” se adresează elevilor din ciclul gimnazial (V-VIII) din comunități preponderent rurale și propune dezvoltarea interesului pentru lectură, printr-o serie de 60 de activități desfășurate online, astfel:

20 de lecturi în dialog cu elevii susținute de actrița și managerul de proiect Adriana Moca
10 ateliere de mentorate de lectură performativă susținute tot de Adriana Moca,
20 de întâlniri-dialog cu scriitorii Florin Bican și Adina Popescu cu lecturi din textele acestora,
10 ateliere de scriere creativă susținute de Andreea Berechet pe baza unor secvențe din filme.

Creăm oportunități de dialog cu scriitori români și artiști, încercăm să dezvoltăm analiza și spiritul critic și să provocăm atitudinea de reflectare cu privire la modul în care literatura ne construiește ca ființe sociale sănătoase. „Puterea cititorilor rezidă în darul de a interpreta lectura, de a crea asociații”, afirma Alberto Manguel. De asemenea, oferim un ghidaj în alegerea cărților valoroase pentru copii, deoarece – din experiențe anterioare – am observat că ei sunt primele victime ale unor texte vândute pe internet, de o calitate îndoielnică dar beneficiind de un marketing agresiv. Școlile primesc vouchere pentru a cumpăra cărți noi elevilor.

„Accesul la carte în mediul rural este aproape imposibil”, spunea profesorul Mircea Vasilescu într-un interviu RFI din septembrie 2022. Ultimele cifre ale Institutului Național de Statistică despre numărul de cititori în bibliotecile din România arată că acesta a scăzut dramatic: de la 6,1 milioane de cititori în 1999, la doar 3,1 milioane de cititori, în 2019, până la 2,5 milioane în 2020. În cei doi ani de pandemie numărul cititorilor activi ai bibliotecilor a scăzut cu 1 milion. 

Lectura e o formă de plăcere și de alungare a plictiselii. Plictiseala – în opinia psihologilor – apare în momentul în care copilul nu ajunge la nivelul dorit de activare mintală și fiziologică și este considerată ca fiind un semnal că potențialul emoțional, intelectual sau fizic nu este valorificat. Ne propunem să oferim elevilor un nivel crescut de activare emoțională și intelectuală, să asocieze lectura cu o valoare vitală în formarea unei personalități sănătoase.

Mulțumesc mentorilor și profesorilor din instituțiile de învățământ partenere:
Liceul Tehnologic Sfântul Dimitrie – Comuna Teregova (jud. Caraș Severin), Școala Gimnazială George Coșbuc – Comuna 23 August (jud. Constanța), Școala Gimnazială nr. 1 – Comuna Poiana Mărului (jud. Brașov), Școala Gimnazială nr. 1 – Comuna Grivița (județul Galați), Școala Gimnazială Axente Sever din Aiud (jud. Alba), Colegiul Național Pedagogic Regina Maria și Liceul de Arte Sigismund Toduță din Deva (jud. Hunedoara).

Încă o experiență, sper, valoroasă pentru cei 500 de elevi din proiect!

Adriana Moca – manager proiect

https://inpovesti.ro/

Recent pe inpovesti.ro:

  • Scorțea Alexia Clasa a V-a Școala Gimnazială Nr. 1 Poiana Mărului Prof. îndrumător:Orzan Adriana A fost […]
  • Garcea Andra Clasa a V-a Școala Gimnazială Nr. 1 Poiana Mărului Prof. îndrumător:Orzan Adriana Ultima  dată […]
  • Andreea Bragheș Clasa a V-a Școala Gimnazială Nr. 1 Poiana Mărului Prof. îndrumător:Orzan Adriana Era o […]
  • Enescu Andreea Clasa a V-a Școala Gimnazială Nr. 1 Poiana Mărului Prof. îndrumător:Orzan Adriana Eram mică […]